maandag 27 september 2021

Ik wil weer leven! - enzovoort

Ik wil weer leven! Dynamisch leven! En wat meer? Alles! Exploreren! Spelen! Avontuur! Ontdekken! Uitvinden! Creëren! Onderzoeken! Alles wat het leven de moeite waard maakt!

Toegegeven: ik ben uiterst pessimistisch over wat de toekomst gaat brengen. Klimaatverandering, in combinatie met digitale revolutie en toenemende ongelijkheid in de wereld: het belooft weinig goeds. De coronapandemie heeft me geleerd dat solidariteit en handelen in het algemeen belang (inclusief zelfrestrictie) vooral mooie woorden zijn, zelfs in noodsituaties. Wensdenken. In de praktijk steken verschillen al snel de kop op, en die verschillen blijken groot en zeer uiteenlopend. Zeer waarschijnlijk dat deze verschillen zich ook zullen voordoen wanneer we te maken gaan krijgen met crises die nog vele malen groter zullen zijn, gerelateerd aan klimaatverandering.

 

Ondanks (of dankzij) dit pessimisme wil ik er toch voor gaan. Uiteindelijk is het niet anders dan leven met de dood voor ogen. Vroeg of laat zal Magere Hein toeslaan. Is dat een reden om nu reeds het bijltje erbij neer te gooien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Word lid van BBB en verleg de koers... van de partij!

  De BoerBurgerBeweging is in elke provincie de grootste partij geworden. Zelfs in stedelijke gebieden heeft zij veel aanhang. Dat biedt mog...